2011-11-20 20:35:05
Filed Under: Novell

Please Forgive Me 1

Jag och Jennette rotade bland hyllorna och ställningarna fulla med märkeskläder.

 

-          Kan du fatta att dom rear ut allt för halva priset!? Sa Jennette och la ännu några klänningar över armen.

-          Ja, det är helt galet! Instämde jag och såg mig omkring i butiken.

Den var full med folk. Mest tjejer, fast lite här och var skymtade några killar som stod och ryckte i kavajer och hattar.

Jennette vände sig mot mig och drog på sig en stor blå hatt som hon satte igång att spexa med. Jag skrattade och hon tog leende av sig den och fortsatte rota.

Klänningarna jag hade över armen var inte hälften så fina som de som hängde på galgarna längst bort i butiken. Men trängseln där längst in var obetalbar. Tjejer som rev och slet i allt och alla och kläder som nästan kastades runt omkring. Butiksbiträdet kom då och då bort dit för att kolla vad dom höll på med, men ingen hörde på.

Tillslut befann vi oss där också. Våra händer sökta bland de fina klänningarna och byxorna. Vi såg inte så mycket över alla huvuden men Jennette hoppade i ett par klackar från ”Gucci” och vart längre än de flesta. Jag pekade och hon hämtade. Tillslut gick vi mot kassan för att betala. Vi var båda nöjda med våra köp. Därefter tog vi en lång och mysig lunch tillsammans innan det var dags att skiljas åt för idag.

-          Tack för en jättebra dag Jennette! Sa jag och kramade om henne.

-          Tack själv. Det har varit jättekul! Hon log och tog ett nytt grepp om sina stora påsar med shopping fynden i.

-          Du är världsbäst!

-          Du kan vara Miranda!

-          Men du vi ses imorgon då! Sa jag och vände mig om för att gå.

-          Ja, det gör vi! Hejdå! Hon vinkade och vände sig sedan om hon också.

Jag gick ut till parkeringen och ställde mig vid sidan om med mina stora solglasögon som jag precis köpt, på. Annars blir jag lätt igenkänd av fans och det orkade jag inte med just nu.

Den vita Ferrarin bromsade in och ut klev Nathan. Han kramade om mig och höll upp dörren för mig, som hoppade in i framsätet.

Plötsligt vart det mörkt på himlen och solen försvann. Vi han bara svänga ut från den stora parkeringen, sen började det regna, i det annars så soliga Los Angeles.

-          vad fin du är! Sa han och kysste mig.

Jag besvarade kyssen men skrattade sedan och sa:

-          Du, håll koll på vägen nu!

-          Vilket tråkigt väder det vart, eller hur? Han tittade ut genom rutan och vindrutetorkarna som vankade av och an och tog bort regndropparna som lagt sig på rutan.

-          Ja, verkligen. Hoppas det blir bättre imorgon. Jag och Jennette skulle ju till stranden!

-          Oj du har visst aldrig en ledig stund… sa han och svängde ut på motorvägen.

-          Jodå, nu och ikväll är jag här bara för dig! Sa jag och log.

-          Låter bra! Sa han och tog min hand


 

Vad tycker ni nu då? Första kapitlet! Kommentera, kommentera och ni kanske får ett till idag! Men för att ni ska få några behövs kommentarer, kom igen och gör min dag iCarlyfans!

Postat av: Amanda.

Jättebra, första kapitel!:)

Kan inte vänta på nästa..:p

2011-11-20 @ 22:20:27
Postat av: alvisss

Hej!

ska du till jedwards konsert i januari? :)

2011-11-20 @ 23:50:23
URL: http://alvisss.blogg.se/
Postat av: alvisss

sv;Ja så klart!! :D

i örebro med :)

kanske vi träffas där? :)

2011-11-21 @ 13:26:51
URL: http://alvisss.blogg.se/
Postat av: Elena

Den skit bra!!!

2011-11-22 @ 16:49:01
URL: http://Elenasworld.myshowroom.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: