2011-11-22 20:37:52
Filed Under: Novell

Please Forgive Me 2

Nästa dag vaknade jag upp i Nathans lägenhet. Han var redan uppe och gjorde frukost. Jag tassade ut i köket och satte mig på en stol bredvid honom.

-          Det ser gott ut! Sa jag och han ställde ner en bricka med god, äkta amerikansk frukost på bordet.

-          Hoppas det! Svarade han ”jag hade tänkt göra frukost på sängen åt dig, men du vaknade”

-          Va rart av dig! Sa jag och kramade honom.

-          Du, skulle du till stranden idag? Frågade han plötsligt.

-          Ja, hurså? Sa jag och tittade frågande på honom.

-          Kolla ut… sa han och nickade mot fönstret.

-          Åh nej! Gnällde jag när jag såg de svarta molnen och regnet som öste ner där utanför.

-          Ledsen Miranda! Sa han och ryckte på axlarna.

-          Jag går och ringer Jennette! sa jag när jag ätit upp min frukost.

-          Gör så! Sa han och stoppade våra smutsiga tallrikar och glas i diskmaskinen.

Jag slog Jennettes nummer och hon svarade nästan genast.

-          Du kolla ut! Sa jag ledsamt.

-          Jag vet! Det blir nog ingen strand idag! Sa hon och jag hörde hur hon också lät lite besviken.

Jag suckade och bläddrade i en tidning som låg framför mig.

-          Men du vi ses någon annan dag då, hör av dig imorgon! Sa hon och avslutade samtalet.

-          Ja… Hejdå! Sa jag och tryckte bort henne. Jag kände hur huvudet plötslig började snurra och hur jag sakta började må illa.

Jag gick ut till Nathan i köket och han kramade mig bakifrån.

-          Vad sa ni?

-          Vi ska höras imorgon… nej jag tror jag ska åka hem. Jag mår inte så bra…

Han tittade konstigt på mig och log.

-          Men jag kan ta hand om dig! Sa han och fäste en hårslinga av mitt hår bakom örat.

-          Nej, tack Nathan. Men jag vill hem! Jag krånglade mig ur hans grepp och drog hastigt på mig skorna och jackan. Jag smällde igen dörren och såg Nathan, förvirrad och besviken, genom fönstret.

Jag vände mig om för att fortsätta gå när jag såg hur han vinkade. Jag skulle precis höja handen när jag sjönk till marken och allt blev svart.


Andra kapitlet nudå? Vad tycker ni så här långt? Tack för alla kommentarer på förra ! :D Det värmde <3

Postat av: Amanda.

Dom 2 första kapitlena va så bra, :) Fortsätt så, och lägg upp nästa kapitel snart!.D haha!:)

2011-11-23 @ 19:29:03

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: