2011-12-24 11:01:14
Filed Under: Novell

Please Forgive Me 11

Mirandas perspektiv

Jennettes mamma ringde och hon var tvungen att gå. Vi sa hejdå och kramades länge. Därefter betalade Nathan och jag för glassen innan vi bestämde oss för att ta en strandpromenad och prata. Det var lite folk på stranden trots att det var solnedgång.

Vi gick längs vattenbrynet och speglades i det blåa havet.

Jag gick tätt intill Nathan och kunde känna hans kroppsvärme. Jag vet inte varför, men plötsligt tog jag hans hand.  Han tog chockat tag i min och log.

Jaha, jag och Nathan, ex-flickvän & ex-pojkvän gick här hand i hand. Det fanns ju inte! Men ändå ville jag inte släppa hans varma, mjuka hand.

Jag satte mig i sanden och Nathan sjönk ner bredvid mig. Jag drog av mig mina skor och stack fötterna i sanden. Den varma, korniga sanden sipprade in mellan tårna och det brusade från havet. Jag ville inget hellre än att sitta här med Nathan just denna stund. För några timmar sedan hatade jag honom, och nu, märkligt nog, älskade jag honom. Det fanns någonting där, jag visste det. Plötsligt reste sig Nathan och såg allvarligt på mig. Han släppte bestämt min hand.

-          Hur vill du ha det egentligen? Sa han och suckade. ”Ena sekunden vill du bara vara vänner och andra sitter vi i sanden tillsammans och håller handen!?”

-          Ja, jag vet! Förlåt… jag tog på mig  mina ballerina skor och började sprina längs strandkanten.

-          Nej, Miranda vänta! Nathan slet i min arm. ”Jag vill ha det så här” fortsatte han varmt.

-          Säkert? Sa jag och lyste upp.

-          Jag vet att jag har betett mig illa… men jag ångrar det.

Jag log svagt åt Nathan. Han är så fin, tänk om jag bara fick…

Jag blev avbruten ur mina tankar av att Nathan kysste mig, sådär som bara han kan.

”Fick kyssa honom…” fortsatte jag och log så stort jag kunde.

-          Du är så vacker! Sa Nathan och drog handen genom mitt hår.

-          Du med… sa jag och kysste honom igen.


Sista kapitlet då, tycker ni? vet att det blev lite kort, men jag ville ha det så här. Vore superkul om du kunde svara på några frågor angående novellen här nedanför! :-)
*Vad var bra med novellen?
*Vad kan jag göra bättre?
*Vilket är ditt favoritkapitel?
*Vill du att jag skriver en till novell?
*Blev slutet bra? Var det rätt att det slutade såhär?

Vore jättekul om du skrev ditt namn och din blogg (om du har)
OCH SIST MEN INTE MINST... GOD JUL! ♥

Postat av: Amanda.

* Typ allt förutaom att det blev Creddie på slutet.

* Ingenting, allt var ändå så bra så.

* Kapitel 5. :)

* JA. :D

* Jorå, det var väl rätt. :)

Hoppas du skriver entill, fast typ ; Sam, Carly, Freddie. :)

2011-12-24 @ 11:25:23
Postat av: Ellen

1. Allt !!!!

2. Göra den lite längre kanske

3. Vet inte, varje va bra :)

4. JA !

5. Ja :D <3

2011-12-25 @ 12:01:36
URL: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag är en ny läsare här (Blev tipsad genom selenagoomezz.blogg.se) och har nu suttit och läst igenom alla kapitel. Jättebra!



*Det mesta ;)

*Kanske kolla lite mer på stavningen, det vart lite missar ibland men annars var den jättebra.

*Alla kapitel var jättebra men jag tror att 4:an eller 5:an var bäst

*Absolut

*Ja, det vart det.



Sen så älskar jag ditt sätt du skriver på. Det är vuxet på något sätt och det blir mycket bättre. Sen är det också väldigt bra att du skriver Miranda, Jennette och Nathan. Blir mera verkligt då eftersom att Carly, Sam och Freddie är påhittat från början.



Jättebra.

2011-12-26 @ 12:14:27

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: