2011-12-11 16:25:31
Filed Under: Novell

Please Forgive Me 5

Nathans perspektiv

Jag svängde upp på Jennettes uppfart och tutade.

Hon kom utspringande och hoppade in i framsätet.

Hon hade blommor i handen och satte igång att skriva ett kort till Miranda.

”Hoppas du mår bättre snart, vii finns alltid där för att stötta och älska dig, kram Jennette och Nathan” såg jag hur hon skrev med sin fina handstil på kortet. Jag vart varm inombords när jag såg hur hon skrev mitt namn också.

Vi öppnade entré dörrarna och irrade omkring en stund på det stora sjukhuset innan vi hittade tillbaks till Mirandas avdelning. Vi pratade med en sjuksköterska som välkomnade oss in. Miranda sov för tillfället, men vi satte blommorna i en vas och ställde kortet på bordet intill sängen.

Jennette slog sig ned på en stol intill Mirandas sjuksäng och såg på henne.

-          Miranda, finaste, bästaste Miranda… sa hon och en tår föll ner för hennes kind.

-          Det är ingen fara. Sa jag till Jennette och strök henne över kinden. ”Hon kommer att bli bra, det är bara matförgiftning”

-          Ja, men en allvarlig matförgiftning! Sa Jennette tyst.

Jag tog hennes hand och hon höll den i ett fast grepp. Hon lutade sig mot min axel och grät på den.

-          Du… allt kommer att bli bra, okej? Sa jag och tittade in i hennes ögon. ”Jag är också jätteorolig för Miranda, men jag vet att det kommer ordna sig. Det bästa är att inte tänka allt för mycket på det och inte visa så mycket så att Miranda blir rädd.”

Hon nickade och jag strök henne över håret.

Jennettes perspektiv

Nathan tvinnade mitt hår mellan sina fingrar och pratade hela tiden med mig. Han var trots allt en snäll kille och Miranda ska vara överlycklig som fått honom.

-          Vad säger du… sa han tillslut. ”ska vi åka hem till mig och ta en fika?”

-          Gärna, men du bjöd ju mig igår. Nu vill jag bjuda dig! Svarade jag hoppfullt.

-          Okej, visst! Sa han och vi sa adjö till vår sovande vän och gick ut.

Nathan log finurligt när vi kom ut på parkeringen

-          Springtävling till bilen?

-          Kör till! Sa jag och satte iväg mot hans Ferrari.

Jag kom fram först och lutade mig mot bilen. Han ställde sig framför mig med benen brett isär.

-          Bra jobbat! Inte illa för en tjej i ballerina skor.

-          Tssssss! skrattade jag och log.

Han såg på mig med sitt sneda leende och helt plötsligt kysstes vi…


Sådär, superledsen för usel novelluppdatering! Men jag behöver era kommentarer, åsikter för att kunna få inspiration och lust att skriva! Kom igen readers! Vad tycker ni så här långt?


Postat av: Amanda.

Ohh, dom kysstes, blev asglad(:D), fast det är ju jättesynd om Miranda nu. :( Hoppas du uppdaterar snabbare denhär gången!:)

2011-12-11 @ 17:45:01
Postat av: Signe & Lisa

Bra, meer! :DDDD

2011-12-11 @ 17:48:11
Postat av: Ellen

Skit bra !!!! :D <3

2011-12-21 @ 21:50:11
URL: http://ellenlindgrenn.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: